Om webbplatsen | Kontakt

Byggnadskontoret!

När man samlas för fest eller annat så finns det några säkra kort att tala om kring bordet. Sjukdomar ska man ju undvika som samtalsämne vid finare tillställningar. Byggnadskontoret brukar jag testa i samtal med män men även med kvinnorna som numera verkligen kan vara på bettet när det gäller byggfrågor.

Många verkar ha haft en dålig kontakt med sitt byggnadskontor antingen som egna byggare och kvalitetsansvarig eller via en anlitad hantverkare. När jag skulle bygga till mitt hus så hade jag gjort en ritning efter bästa förmåga och med en inställning att stadsarkitekten skulle skratta på sig och att det här skulle bli en kamp.

Men så blev det inte stadsarkitekten på byggnadskontoret i Huddinge sa att det var min rätt att få bygga till och ritningen var helt ok och han hade sett mycket värre. Jag blev både byggmästare och kvalitetsansvarig och har nu genomfört tre stora tillbyggnader. Är man normalbegåvad någorlunda händig och lite modig så finns det inga begränsningar i dagens IT-värld. Att skapa riktiga regelverk och takstolar tillhör mina favoritprojekt.

Senare fick jag veta att Huddinge Kommun jobbat med ett kvalitetsarbete för att öka servicen till medborgarna och här hade konsulten och ledningen verkligen lyckats. Tidigare så var deras rykte inte så bra.

Senare anlitade Tullverket enligt uppgift samma konsult men av någon anledning fullföljdes inte uppdraget. Nu verkar det istället vara värdegrund som är på modet. Märkligt att det bara är jag som mött ett serviceinriktat byggnadskontor. Det borde ju vara det normala.

Lägg till kommentar


 

biuquote
  • Kommentar
  • Live-förhandsvisning
Loading